استفاده از ورق استیل 321 در تولید تجهیزات صنایع لبنی

ورق استیل ۳۲۱ در ساخت تجهیزات صنایع لبنی

ورق استیل 321 بدلیل مقاومت به خوردگی عالی که دارد ایمنی محیطی بالایی به تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی و لبنی می بخشد.ازین رو کاربردگسترده ای در این صنایع دارد.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام طراحی و ساخت تجهیزات صنایع لبنی مورد توجه قرار بگیرد استانداردها و قوانین مربوط به این کار است. این استانداردها و موازین بهداشتی به‌ منظور پیشگیری از آلودگی محصولات لبنی و غذایی طراحی و تدوین شده‌اند. بنابراین در هنگام ساخت تجهیزات مربوط به این نوع از صنایع غذایی، لازم است توجه خاصی به حفظ موازین بهداشتی و اصول استاندارد شود. یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و مطلوب در چنین مواقعی به‌ کارگیری ورق استیل ۳۲۱ در ساخت تجهیزات صنایع لبنی است. 
چراکه ورق استیل ۳۲۱ ویژگی‌های قابل‌ توجهی دارد. از جمله ویژگی‌های این محصولات می‌توان به این عامل اشاره کرد که ورق‌های استیل ۳۲۱ ماهیت مواد و محصولات لبنی و دیگر مواد غذایی را تغییر نمی‌دهند و از طرف دیگر با استفاده از این ورق‌ها، کیفیت مواد و محصولات مورد نظر تغییر نخواهد کرد.

ورق استیل ۳۲۱

این نوع از ورق‌های استیل را می‌توانید به‌ راحتی به شکل و فرم دلخواه خود دربیاورید و یا در دمای محیط و یا دماهای بسیار بالا مورد استفاده قرار دهید. استحکام و دوام این محصولات فلزی نیز قابل‌ توجه است. این ورق‌های فلزی هم‌چنین با تمامی روش‌های ساخت قطعات و تجهیزات سازگاری و انطباق دارند و عملکرد آن‌ها نیز قابل‌ قبول است. این فلزات در برابر خراشیدگی، مقاومت می‌کنند و پوسته‌ پوسته نمی‌شوند. بنابراین می‌توانند ظاهر و درخشندگی خود را حفظ نمایند. 

 

تجهیزات استیل

 

ورق استیل ۳۲۱ در ساخت تجهیزات صنایع لبنی

در حال حاضر برای تولید ماشین‌آلات و سایر تجهیزات مربوط به صنایع لبنی از ورق‌های استیل ۳۲۱ با گریدهای مشخص‌ شده استفاده می‌شود. لذا این محصولات، هیچ‌گونه خوردگی بر روی سطوح ماشین‌آلات مورد نظر شما ایجاد نخواهند کرد. 
از طرف دیگر ورق‌های استیل ۳۲۱ در برابر آسیب‌هایی از قبیل سائیدگی و یا سایش مقاومت بسیار مناسبی دارند. لذا در بسیاری از موارد با عنوان ورق‌های استیل ضد سایش معروف و شناخته‌ شده هستند. مقاومت این ورق‌ها در برابر حرارت و دمای محیط نیز نکته قابل‌ توجهی است. این عامل باعث شده تا در حال حاضر از این محصولات برای پخت و پز غذاها نیز استفاده کنند.
این ورق‌ها با عنوان ورق استیل و یا فولاد زنگ نزن نیز شناخته می‌شوند. لذا از این محصولات فلزی برای ساخت ماشین‌آلات استفاده می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت ورق‌های استیل ۳۲۱ به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و هم‌چنین اکسید شدن از جمله محصولات بسیار مناسب در چنین مصارفی هستند. از طرف دیگر این نوع از ورق‌های استیل، دوام و عمر مفید بسیار بالایی دارند و به‌ سادگی هم می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید. لذا از جمله کم‌خطرترین محصولات از نظر جذب آلودگی به شمار می‌روند و برای انسان‌ها نیز بسیار مناسب هستند. 
این دسته از فولادهای زنگ نزن و یا ضد زنگ، از آهن، نیکل و کروم به وجود آمده‌اند. در ساختار این ورق‌ها در حالت معمول از ۱۱ تا ۳۰ درصد کروم استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد نیز عناصر دیگری از قبیل مولیبدن، مس، گوگرد و… را نیز به محصول مورد نظر اضافه می‌کنند. افزودن این عناصر باعث می‌شود تا ورق استیل به‌ دست‌ آمده خواص و ویژگی‌های مکانیکی بیشتری پیدا کند و از طرف دیگر بازده و راندمان آن نیز افزایش پیدا کند. استفاده از ورق استیل ۳۲۱ در ساخت تجهیزات صنایع لبنی یک اقدام کاملا مقرون‌ به‌ صرفه و اقتصادی است. 
علاوه‌ بر استفاده از ورق استیل ۳۲۱ در ساخت تجهیزات صنایع لبنی از این نوع ورق‌ها در ساخت تجهیزات با دمای بسیار بالا نیز استفاده می‌کنند و یا این دسته از ورق‌ها را برای ساخت کاورهای آنیل و سیستم‌های اگزوز ماشین‌های سنگین و یا دیزلی به کار می‌گیرند. طراحی و تولید آستر دودکش و دیگ‌های بخار و یا ساخت قطعات هواپیما و جت و یا سوپر هیترها از دیگر موارد استفاده از این ورق های استیل است. بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات پالایش نفت را نیز با استفاده از این ورق‌ها طراحی و تولید می‌کنند.

ورق استیل

در حال‌ حاضر انواع مختلفی از ورق‌های استیل با گریدها و خواص مختلف، توسط تولیدکنندگان متعدد، طراحی و تولید می‌شوند و به بازار مصرف ارائه می‌گردند. هر کدام از این ورق‌ها کاربردهای خاص خود را دارند. از جمله این ورق‌ها می‌توان ورق‌های استیل ۳۲۱ را نام برد. 
ورق های استیل ۳۲۱ از جمله فلزهای غیر واکنشی محسوب می‌شوند. بنابراین با استفاده از آن ها در ساخت تجهیزات صنایع لبنی، هیچ تأثیری بر طعم و مزه محصولات تولید شده ایجاد نمی‌شود. لذا در بسیاری از موارد با استفاده از این دسته از ورق‌های استیل انواع مختلف غذاهای اسیدی را هم پخت و پز می‌کنند. 
در چنین مواقعی، با استفاده از فلزات دیگر از قبیل آهن و یا آلومینیوم، طعم غذا دچار تغییر خواهد گشت و از طرف دیگر به سطح ماده هم آسیب‌هایی وارد خواهد شد. اما از آنجایی که این نوع استیل و یا ورق استیلی نوعی ورق و یا فولاد ضد زنگ غیر واکنشی به شمار می‌رود بنابراین دارای این عیوب نیست.

 

تجهیزات استیل

 

قیمت ورق استیل ۳۲۱

قیمت ورق های استیل ۳۲۱ با در نظر گرفتن چند عامل مهم مشخص می‌شود. از جمله عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات فلزی می‌توان وزن آن‌ها را نام برد. این ورق‌های استیل را می‌توانید به صورت‌های مختلف متری و یا رول شده خریداری نمایید. بنابراین قیمت ورق‌های استیل با در نظر گرفتن این عامل نیز تغییر می‌کند. 
عامل ضخامت ورق استیل مورد نظر هم‌چنین برند و شرکت تولید کننده نیز دیگر عامل مؤثر بر قیمت این ورق‌های استیل است. در بیشتر موارد، ورق‌های استیل از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شوند. بنابراین نوسانات قیمت بازار، قیمت ورق استیل ۳۲۱ را نیز تغییر می‌دهد. 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید